7 Ocak 2013 Pazartesi

Modern Zamanlar

Dün TRT'nin bir kanalında "Modern Zamanlar" isimli program vardı. Kaç kişi izledi acaba merak ediyorum. Haberim bile olmadan, tesadüfen oturdum karşısına. Önemli mevzulardan bahsediyorlardı. Birkaç not aldım...

*Bizim dışımızdaki her şey bize kim olduğumuzu söylüyor.

(21. YY'da insan kendi kimliğini nelerle oluşturuyor? Tüketim kültürünün damarlarımızda gezdiği şu günlerde. Sistem herkes gibi ol dayatmasının uç sınırlarında. Yok herkes gibi olamıyor da, kendin gibi oluyorsan dışlanırsın. Ben kimim sorusuna verilen cevaplara bakalım? Ben doktorum, ben öğrenciyim, ben şurada çalışıyorum, ben şunları seviyorum, şunlardan haz etmiyorum. Basite mi indirgendik? Bizi tanımlayacak şeyler bunlar mı? Satın aldıklarımız bizi biz yapıyor, dışlanma korkusu kendimizi farklı lanse ettiriyor. Bir yere ait olma dürtüsüyle herkesleşiyoruz.)

*Sosyal medya, kendini yeniden inşa etme alanı. Paylaşılan bir düşünce iki dakika sonra yenisi tarafından yok ediliyor.

*Düzenli nakit akışı kimliği oluşturur.

*Ben, sen, o yok; biz, siz, onlar var.

*Kimlik, eskisini atın yenisini alın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder