7 Aralık 2012 Cuma

"Savaşın Çiçekleri" - Güller De Kanar



Öncelikle filmi izlerken, bir suare (suare: bknz; filmlerim.com) filmi olması dolayısıyla biraz tuhaf hissettim :)) sanki filmin vizyona girmesine vesile olmuşuz gibi. Hatta jenerikte rumuzlarımızı aradım, fakat Çince ile karışık yazdığından tam olarak algılayamadım.
Filme dönecek olursak;

Gerçek bir insanlık suçunu mercek altına alan "Savaşın Çiçekleri", tarihsel bir olaydan kurmacaya ulaşıyor. Evet bunu yapan çokça film gördük. Hatta çok fazla... Lakin hepsi olayları farklı bir noktadan yakalıyordu. Ya da şu; "Evet tüm hikayeler anlatıldı, fakat kimse bunları senden dinlemedi." sözünü hatırlayarak filmi izlerken sorun yaşamadım. Üstelik bilmediğim bir gerçeği bana anlattığı, araştırmama vesile olduğu için de film ayrı önem kazandı gözümde.
Neresinden takılıp anlatsam bilemiyorum. Öncelikle Bale'den bahsedeyim. Klişeye yönelen karakterine rağmen vasatın üzerinde bir performans sunuyor. Özellikle vurguları bir harika. Ardından da, filmin sinematografik açıdan doyurucu olduğunu, hatta savaş sahnelerinin (ki yönetmenin bu sahnelerde (silah ne olursa olsun) tecrübeli olduğu aşikar ) Hollywood'a şapka çıkarttıracak nitelikte çekildiğini belirtelim. Uzun sayılabilecek süresinin de senaryo değişkenleriyle aksamadan eridiğine de değindikten sonra, çoğunlukla sinir bozan, fakat izlenilmeye değecek bir yapımın karşımızda durduğunu hatırlatalım. Özellikle kısır vizyon döneminde oldukça ideal bir seçim olacaktır; "Savaşın Çiçekleri"...
Metin Çalışkan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder